آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش ساخت F14 در مایا

ساخت    F14-Tomcat 

 

دریافت آموزش تصویری مدلینگ F14

 

 

پیش از هر چیز  این  فایل زیپ را  دریافت و   اکسترکت کنید . عکسهای آموزش  در اون قرار داره  

 

بجای اینکه تک تک  آپ  کنم و فضای  صفحه بالا بره .  فکر میکنم بهتر باشه  به این شکل 

 

 در تصویر شماره ی یک :

روش وارد نمودن   BluePrint  به  مایا   را  ببینید .  اصولا  خیلی خیلی مهم هست  که تنظیم و ست شده باشه . خیلی از این  به اصطلاح بلو پرینت هایی که روی نت هست ،  نیاز به ست شدن  داره .  و برخی کاملا  ایراد دارن . پس اگر در مدلینگ متکی به  بلوپرینت باشید باید صد در صد  از یکسان بودن  سایز و ست بودنش  اطمینان حاصل کنید . میتوانید در فتوشاپ  این کار را انجام بدید . و بعد فایلها را با یک سایز ، به مایا انتقال بدید .  ساخت بلوپرینت یا مدل شیت یا ایمیج پلان نیاز به شناخت اصولی هنر ارتوگرافیک یا  پرسپکتیو مهندسی  و دانش نقشه کشی داره . و یک ذهن خلاق و سه بعدی بین . یعنی شما باید  جشم یا کاراکتر را در فکرتون  تصور  کرده و اون را بچرخانید  .  با همان تمرینهایی که  برای  تصویری شدن حافظه گفتم در درس  فیلمنامه نویسی انیمیشن اگه به خاطربیارید ...  

 

 

خوب  حالا شروع به مدلینگ میکنیم . در تصاویر توضیح دادم . اگر جایی مشکل دارید  همینجا کامنت بگذارید بیشتر توضیح خواهم داد  

ارادتمند : منشی زاده

 

 

برای واقعی تر شدن کار من بهتر دانستم  Motion Blur   و DOP   بدهم . انتخاب با شماست  

  

نتیجه این میشود  

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم سعادت جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:01

من کارای فانتزی بیشتر دوس دارم ولی ممنون

خانم سعادت ، تا چیزای واقعی نسازید ، تا نتوانید نقاشی ریل Real بکشید ، تا نتوانید هر چیزی را کلاسیک یاد بگیرید ، در فانتزی کردن آن هم توانا نخواهید بود . در کل هنر مدرن بر پایه ی هنر کلاسیک هست .

پیش از تمرین کاراکترهای کارتونی هم حتما اسکیس و فیگور را باید کار کرد .

سعادت جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:09

منظورم چیزای کمدی بود . از جدی و جنگی و واقعی خوشم نمیاد . بعدشم .... خیلیا رو دیدم که کارتونی میکشن در حد عالی ولی واقعی بلد نیستن

این نظر منه . ببخشید اگه رو حرفتون حرف میزنم قصد جسارت ندارم

شما ببخشید ، من هم نظر شخصی حودم را نگفتم . قبلا مانند شما فکر میکردم ولی چند استاد بسیار مهم به من قبولاندند که باید واقعی رو کار کنم . و البته من گوش کردم و شادم از اینکه گوش کردم .

به هر شکل ، این راهش هست ولی شاید راه های دیگه ای هم باشه برا حرفه ای شدن

ابراهیم رحیمی شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:21 http://3ds-gerash.blogfa.com

سلام استاد عزیز و همیشه خندون..:)...بی صبرانه منتظر آموزش ساختشم..تو کف اینجور آبجکت هام...پیشاپیش از زحماتتون ممنون..

سلام عزیز دلم


برای همین همیشه خندون که گفتید کلی خندیدم مرسی :)

من هم از توجهتون سپاسگزار و ممنونم

عاشوری یکشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:54

سلام جناب منشی زاده عزیز خواستم از زحماتتان برای آموزش مایا در سایتتان تشکر کرده باشم و یه پرسش دارم .... این رندر هست واقعا ؟ !

آخه هیچ فرقی با عکس نداره

ببخشید آخه برام سوال پیش اومد . یا اینکه از روی این عکس ساختیدش ؟

درود و سلام
خواهش میکنم وظیفست سرکار

بله رندر هست . اگر واقعی شده که خوشحالم . هرچند این هنر من نیست بلکه هنر کسانی هست که نرم افزار را ساختند :)

با یک چند تنظیم خیلی ساده میشه به رندرهای واقعنما رسید . دو تاش را در همان فایل نوشتم

عمق میدان منتال ری و موشن بلار

ابراهیم رحیمی چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:15

سلام استاد..خوبید؟
من نمیدونم از کجاش شروع کنم برا مدلینگ

سلام خوبم . شما خوبید ؟

از کجای چی ؟ عکس یا طرحت رو برام ایمیل کن .sevenanimation@yahoo.com

فردا دفاع داریم اگه شیرازید بیاید دانشگاه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد