آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

یک راه خوب برای یادگیری

دوستان  علاقه مند به هنر انیمیشن 

 

توصیه من به شما ، نه به عنوان استاد بلکه در نقش یک  دوست .  هیچگاه از  مایا  یا این نرم افزارهای اغواگر انیمیشن استارت نزنید .  بهترین کار  یادگیری هنر فیگوراتیو  و زدن اسکیسهای سریع هست . اون هم نه از یک مدل خشک و نشسته 

 . اون روش تمرین فیگور واقعا  کمکی به شما نمیکنه . شیوه ی تمرین برای انیماتورها  کاملا متفاوت هست . متاسفانه در دانشگاه ها  این رو به  دانشجو  یاد نمیدن و  صرفا همون تمرین فیگوراتیو  تا  نابودی فکر و ذهن دانشجو ادامه داره . 

 

شما باید  این رو بدونید که ،  قراره   انیمیشن بسازید ، نه یک تابلو ی نقاشی  . پس  تمرین شما  باید  فریمهای استاپ شده ی یک فیلم باشه . یا اینکه  از یک دوست یا فیگور حرفه ای بخواید در جریان  حرکتی خاص متوقف بشه و شما اون  فریم رو سریع اسکیس بزنید .  

 

 

براتون دو نمونه از تمرینهای سریع اسکیس  خودم رو میگذارم . سعی کنید از روی همینها تمرین کنید . نرم افزار  KMPlayer  برای این تمرین خیلی عالیه . هر فیلم یا انیمیشنی را که برا تمرین انتخاب کردید با اون  باز بفرمایید .  پاز  کنید  و با زدن دکمه ی F فریم به فریم پیش رفته و تند و سریع اسکیس بزنید .  اگر  تمام اسکیس ها را روی میز نور انجام بدید  به روش خاصی از ساخت خواهید رسید که بسیار بسیار روان و حرفه ای خواهد بود .  

من نام این تکنیک رو  اسکیس انیمیشن میگذارم . چون  از هر کی پرسیدم  اسمی برای این روش نمیدونست .

 

اسکیس انیمیشن یک     هر فریم چیزی حدود 10 ثانیه     

اسکیس انیمیشن دو      هر فریم چیزی حدود 5  ثانیه

نظرات 15 + ارسال نظر
حمیدرضاروستا یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:47

درودعالی بود

درود بر شما دوست گرامی

فرهاد یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:43

خیلی عالیه . تبریک میگم به شما برای این همه مهارت . واقعا انگار گلن کین

ممنون ولی واقعا انگار گلن کین فرهاد جان ؟

دوست فرهاد ( رضا میری ) یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:45

آقای منشی زاده ، من یکبار به همراه دوستم خدمت شما رسیدیم شیوه

واقعا تبریک میگم .

خیلی ارادت دارم . بله یادمه . کلی هم فیگور وایسادید :D

مرسی اینا خیلی پیچیده نیست به قول آقا فرهاد آفرین به گلن کین

م . جهانبین دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:51

خیلی خوبه استاد . سبک جالبی هست

سپاس دوست گرامی

Milad دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:14

Pesar to karet 20 20

ghablan dide boodam rotoscopy vali ye joorai hese jalebi nadasht

Ba in technic hal mikonam
Damet garm

Tnx Dear Milad ma shagerde shomaim

Cheghad doos dashtam ye kar ba ham bebandim

Vali alan az inke alan too in Kharab shode nisti shadam
be yademoon nafas bekesh migan oobar moolkoolaye oxigenesh kheyli topole :D

s.armand چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:13

خیلی خوبه خیلی خوش به حال شیرازیا

من که تا برسم 4 ساعت تو راهم . اول مهر خدا کنه باز شیراز قبول بشم

خوش به حال من که شیرازیم

نظر لطف شماست خانم آرمند . ایشالا که قبول خواهید شد

بدون کنکور هم میگیره فکر کنم

مهدی اسدی جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 07:46

تبریک میگم جناب منشی زاده
اون انیمیت گربه ، کار هر کسی نیست

خیلی عالی . فریم فریم نگاش کردم میدونم چه قدر هنر میخواد

درود و سپاس جناب اسدی

ما شاگرد شماییم . نظر لطف و بزرگواری شماست

س . ش دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:49

خیلی عالیه خسته نباشید

[ بدون نام ] شنبه 26 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:21

سلام...
خیلی عالب بود فک کردم کار خارجیه واقعن...
عالی...
میز نور معمولی بود؟

درود و سلام
مرسی مرسی :)

آره و نرم افزار TVPAINT

محمد رضا شنبه 20 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 10:17

شما یک استاد واقعی انیمیشن هستید

اول فکر کردم خارجیه

سپاسگزارم آقا محمد . چند نفر دو بعدی کار فوق حرفه ای هستن همین شیراز ، که من در برابر اونا ...

پیشنهاد میدم فیلم بگذارید با KMPlayer ، پاز کنید . f رو بزنید فریم فریم جلو بره و شروع کنید به تمرین اسکیس . تمرین ، تمرین ، تمرین
6 ماه بعد معجزشو خواهید دید . وقتتون رو در کلوبهای اسکیس و طراحی هدر ندید . متاسفانه تبدیل شده به مکانی برا تفریح و عرض اندام و مشاهده ی قر و قونبول فیگورها و ....

زهراالسادات طباطبایی پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:49

سلام استاد
کارتون خیلی عالی ای کاش من شیراز بودم و مطمئن بودم با وجود استادی مثل شما از بهترین شاگرداتون می شدم چون به کار در زمینه انیمیت علاقه فوق العاده ای دارم برای اولین بار که آموزشهایی با این قدرت و کامل می بینم چون آنهااکثرا مطلب را به صورت واضح و کامل بیان نکردن و در بعضی موارد واقعا گیج کننده هستن استاد گرامی آیا امکان داره جلسات آموزشی کلاس انیمیت را بصورت تصویری از طریق سایت ارائه بدین و برای افرادی مثل من که خیلی علاقه مند هستن قابل خریداری باشه که همراه کلاس شما دوره ها را طی بکنم
با سپاس فراوان
موفق باشید

درود و سلام

خواهش میکنم .این نظر لطف شماست دوست گرامی .

آموزش و آموختن رو یک وظیفه میدانم . و پوزش میخوام اگر به دلیل کمبود وقت ، این وظیفه را خوب انجام نمیدم .

بله حتما ، این پیشنهاد خوب شما را پیگیری میکنم . آپلود فیلمها ، زمان زیادی میخواد ولی حتما به آن خواهم پرداخت .

سپاس که با دیدگاه های ارزشمندتون ، دلگرممان میکنید

زهراالسادات طباطبایی شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 13:47

با سلام و احترام خدمت شما استاد گرامی
از توجه و پاسخ شما بینهایت سپاسگزارم اگر ممکن لطفا آموزش tvpaint را ادامه بدین خیلی خوب بود
با تشکر از زحمات شما
موفق و موید باشید

درود و سلام . به یاری خدا فیلم های آموزشی این نرم افزار را آپلود میکنم به زودی . سپاس از توجه شما

پیروز و پایدار باشید

ستاره جمعه 29 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:54

سلام.اسکیس شماره ی یک
باز هم عذر خواهی میکنم

درود و سپاس از نقد ارزشمندتان

حقجو جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:57

استاد واقعا عالیه بخصوص گربه

آقای حقجو سر کلاس اجرا کردم که روند ساخت رو بدونید و یکی مانندش رو بسازید !!!. جمعه ها صبح موزه تاریخ طبیعی هستند بچه ها ، به بقیه گروهت بگو

مریم سه‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 15:01

سلام . نظرتون در مورد این که موازی با تی وی پینت، انیمه استدیو و تون بوم رو هم کار کنیم چیه؟ آیا برای افراد مبتدی لازم هست با این نرم افزارای وکتور بیس آشنا شن؟

درود

هر چه نرم افزارهای بیشتری بدانیم بهتر است . هرچند بهترین گزینه ی ممکن ، کار گروهیست . از سوی دیگر ؛ نرم افزارهای مورد نیاز در گروه بر اساس تکنیک ساخت مشخص میشود . با توجه به کانسپتها و لی آوتها میتوان به نرم افزارهای مورد نیاز پی برد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد