آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

آموزش انیمیشن

آموزش انیمیشن و گرافیک کامپیوتری

کیسه ی آرد نیمه پر و اهمیت آن برای انیماتورها

همه ی دوستانی که با من کلاس داشتن ، به عنوان اولین تمرین انیمیشن دوبعدی یا سه بعدی ، تمرینی برا توپ  داشتند . در دو حالت . یکی  اینکه توپ  از خودش اراده نداره و فقط جاذبه ی زمین را با کلید و میانی  ایجاد کردند .  دوم  تمرین یک توپ  دارای اراده و شخصیت . که خوب مشخصه  ،  وقتی در برابر جاذبه مقاومت میکنه یا  فیگور و گسچرهای  ( حالت )  مختلف به خودش میگیره ، خود به خود داشتن  روح به بیننده تداعی میشه

در هر دو تمرین با  اولین و  مهمترین  قانون انیمیشن سنتی   سرو کار داریم .   

Squash and Stretch

  

شما توپ را به زمین میزنید و  اون رو له میکنید این میشه Squash 

زمانی هم که توپ  میجهه بالا  اون رو کش میارید  Stretch 

 

وقتی استودیو  دیزنی  نخستین انیمیشنهایش را تولید میکرد ،  میزان مشخصی برای له کردن و کش آوردن  کاراکترها و آبجکتها  نداشتند . و  خوب  در نمیامد کارشون . به این فکر افتادند که چطور میشه  حدی در نظر گرفت برا این قانون .  تا اینکه   یک کیسه ی آرد  نیمه پر نظرشون رو جلب کرد . بارها  اون را انداختند و  بلندش کردند و این بر و آنبر زدند  تا .....    به کامل کننده ی این قانون مهم پی بردند .  نکته در این هست که  حجم   نباید تغییر کنه  .  پس  اگر  میبینید  ایراد داره کارتان در همان تمرین توپ به آن سادگی ،  بیاید  باز  انیمیت بزنید و اینبار  سعی کنید حجم کلی توپ  فرق نکنه . 

این نوشته کاملتر میشود ................

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا حقبین جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:34

جناب منشی زاده عزیز ، از آموزشهاتون سپاسگزارم
خسته نباشی برادر

اگر آموزش ها را کامل کنید بعد آموزش جدید شروع کنید فکر میکنم سودمندتر باشد .

البته جسارت من را ببخشید . فقد نظری دادم در راستای بهتر شدن آموزشگاه مجازیتان

آموزش فانتوم آماده شد یک خبری هم به ما بدهید . قربانت حقبین

بله صد در صد ، درست میفرمایید . اینطور کار خودم هم بیشتر میشه

خواستم مقید کنم خودم را به اینکه بنشینم و برا دوستان و بازدیدکننده هایی که اصلا نمیشناسمشون آموزش بنویسم ولی باور بفرمایید کار سختیه . دوست داشتم همشو شیفت دلیت میکردم به کارای شخصیم برسم . ولی حتما کامل شد اطلاع میدم

مریم سعادت جمعه 3 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:46

استاد یادمون ندادین مایا وگرنه خودم کمکتون میکردم همه آموزشا رو مینوشتم

ما سعادت نداشتیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد