ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
همه ی دوستانی که با من کلاس داشتن ، به عنوان اولین تمرین انیمیشن دوبعدی یا سه بعدی ، تمرینی برا توپ داشتند . در دو حالت . یکی اینکه توپ از خودش اراده نداره و فقط جاذبه ی زمین را با کلید و میانی ایجاد کردند . دوم تمرین یک توپ دارای اراده و شخصیت . که خوب مشخصه ، وقتی در برابر جاذبه مقاومت میکنه یا فیگور و گسچرهای ( حالت ) مختلف به خودش میگیره ، خود به خود داشتن روح به بیننده تداعی میشه
در هر دو تمرین با اولین و مهمترین قانون انیمیشن سنتی سرو کار داریم .
Squash and Stretch
شما توپ را به زمین میزنید و اون رو له میکنید این میشه Squash
زمانی هم که توپ میجهه بالا اون رو کش میارید Stretch
وقتی استودیو دیزنی نخستین انیمیشنهایش را تولید میکرد ، میزان مشخصی برای له کردن و کش آوردن کاراکترها و آبجکتها نداشتند . و خوب در نمیامد کارشون . به این فکر افتادند که چطور میشه حدی در نظر گرفت برا این قانون . تا اینکه یک کیسه ی آرد نیمه پر نظرشون رو جلب کرد . بارها اون را انداختند و بلندش کردند و این بر و آنبر زدند تا ..... به کامل کننده ی این قانون مهم پی بردند . نکته در این هست که حجم نباید تغییر کنه . پس اگر میبینید ایراد داره کارتان در همان تمرین توپ به آن سادگی ، بیاید باز انیمیت بزنید و اینبار سعی کنید حجم کلی توپ فرق نکنه .
این نوشته کاملتر میشود ................
جناب منشی زاده عزیز ، از آموزشهاتون سپاسگزارم
خسته نباشی برادر
اگر آموزش ها را کامل کنید بعد آموزش جدید شروع کنید فکر میکنم سودمندتر باشد .
البته جسارت من را ببخشید . فقد نظری دادم در راستای بهتر شدن آموزشگاه مجازیتان
آموزش فانتوم آماده شد یک خبری هم به ما بدهید . قربانت حقبین
بله صد در صد ، درست میفرمایید . اینطور کار خودم هم بیشتر میشه
خواستم مقید کنم خودم را به اینکه بنشینم و برا دوستان و بازدیدکننده هایی که اصلا نمیشناسمشون آموزش بنویسم ولی باور بفرمایید کار سختیه . دوست داشتم همشو شیفت دلیت میکردم به کارای شخصیم برسم . ولی حتما کامل شد اطلاع میدم
استاد یادمون ندادین مایا وگرنه خودم کمکتون میکردم همه آموزشا رو مینوشتم
ما سعادت نداشتیم